טיול בנחל אל על והמפלים שבדרך..המפל השחור והלבן

נתחיל את הטיול בחניון המפלים שבמושב אבני איתן הנמצא בדרום רמת הגולן, אל המושב ניתן להגיע על כביש 98, את הרכבים יש להשאיר בחניון ממש ליד הכפר האינדיאני ( יכול לשמש אופציה מצוינת ללינה עם המשפחה או הילדים,אוהלים אינדיאנים נחמדים ותשתית מצוינת לבילוי בטבע).

   סוג הטיול:  רגלי                       אזור הטיול:  רמת הגולן                    עונה לטייל:קיץ,סתיו,אביב

דרגת קושי:  בינוני                         מתאים לילדים?   כן                                        משך הטיול: חצי יום

מדובר על מסלול ברמת קושי בינונית, מתאים למבוגרים ולילדים, לא מומלץ לפעוטות ובטח לא במסלול הארוך המסתיים במושב אליעד הצמוד. את הטיול ניתן לערוך בשתי אפשרויות: אפשרות ראשונה הינה לרדת עד למפל השחור הנמצא במרחק הליכה של כ700  מטר ובסופו מפל מרהיב שגובהו כ 8 מטר, מים זורמים חיים, בריכה גדולה ועמוקה,זהירות..סכנת טביעה!!!
במקום צמחיה עשירה וצל לרוב בפינת חמד ייחודית ומיוחדת זו.לאחר שסיימתם לכייף ולהינות חוזרים באותה הדרך בה הגענו ועולים חזרה לחניון בו השארנו את הרכבים. בכל מקרה לקראת הירידה לנחל יש להצטייד בציוד המתאים לטיול ברמה בינונית,כולל מים בכמות מספקת. ליד חניון המפלים נמצאת תחילת הדרך ומשם יורדים בירידה חזקה למטה , לתוך ערוץ הנחל היפהפה.
הירידה ברובה נוחה להליכה,עם קצת סלעים ומכשולים קטנים בדרך, לא נורא כלל. לאחר הליכה של כ 700 מטר נגיע לעוד ירידה חזקה לתוך הערוץ,יש לשים לב טוב לסימון המסלול ולהיעזר בטבעות הברזל המוטבעות בסלע לצורך אחיזה וירידה נוחה.
אפשרות שנייה לטיול בנחל אל על הינה לטייל לארוך המסלול כפי שמצוין בתחילה אך לאחר הבילוי והשכשוך בבריכת המפל השחור ממשיכים עם השביל המסומן לכיוון המשך הערוץ והנחל,בדרך עוברים פינות חמד מוצלות ונהדרות בהם אפשרי לבצע הפסקת רענון, אוכל ושתייה(כמובן ,יש לשמור על הניקיון), במהלך ההליכה נחשף לצמחייה הייחודית לאזור,שפע עצים, שיחים ופרחים לרוב.
טיול בנחל אל על

בהמשך הדרך נגיע מדי פעם לבריכות שכשוך קטנות ובהמשך נגיע למתחם בריכות נהדרות ממש מעל המפל הלבן שגובהו כ 14 מטר !!! מפל מדהים אשר מתכנס לבריכה ענקית ועמוקה !! גם כאן יש להישמר , סכנת טביעה !!! לצידי הבריכה צמחיה ועצים אשר מצלים על הדפנות בהם ניתן להשתכשך ולהנות מיופיו של המקום.בהמשך הדרך מצפה לנו עלייה חזקה בשביל וסיום המסלול בחניון מסודר במושב אליעד הסמוך. יש לשים לב ולהתארגן מראש על השארת רכבים בשני צידי המסלול( נסיעה כל כ 7 דקות בלבד).

את המסלול ניתן לסיים בכ 4 שעות הכוללות מנוחות לאורך הדרך ושכשוך במים, המסלול דרגתו בינונית ומומלץ להתארגן בהתאם לפני הכניסה אליו. כמבון שישנה אפשרות להפוך את כיווני הטיול ולהתחיל אותו בחניון מושב אליעד ולסיים בחניון המפלים במושב אבני איתן.

לאורך המסלול נקודות תצפית מדהימות ונוף מהיפים ביותר באזור, זהו, מה שנשאר הוא להתארגן לטיול… אחד הטובים ביותר באזור דרום הגולן.. שווה..

לחצו למידע נוסף על טיולים בצפון