­

המים של המדינה…יום סיור מרתק ברמת הגולן

 בתקופה האחרונה הפכה בעיית המים בישראל לחלק בלתי נפרד מסדר היום של אנשי המשק וקברניטי המדינה, הכנרת המהווה את מקור המים המתוקים הגדול בישראל, והגולן אשר מהווה "ברז" ממנו נשפכים הנחלים שממלאים את הכנרת הם יסוד המים המתוקים בישראל.

ביום שלפנינו נכיר ונחשף למפעל הענק המתקיים סביב המים בישראל וברמת הגולן בפרט, נבקר באתר ספיר של חברת מקורות, נבצע סיור מרתק במאגרי המים בגולן ובאתרי מורשת בהדרכה חוויתית מרתקת, נהנה מהאוויר והנוף הנשקפים סביב וסעד את ליבנו בארוחות איכות וכיבודים לאורך הדרך.

תכנית היום:

 פתיחת היום – אתר ספיר

נגיע לאתר ספיר הממוקם במערב הכנרת, נתכבד בארוחת כריכים איכותית בכניסה לאתר ונשמע הסבר על העומד להתרחש היום. אתר ספיר הוא המקום שבו מתחיל מסעם הגדול ביותר של המים בישראל – המסע מאגם הכנרת למרכז הארץ ולדרומה, נבצע סיור בן שעה וחצי הכולל הרצאה, סרט וביקור חוויתי  במשאבות הענק.

מצג הגולן ודגם הגולן בקצרין

  • צפייה במצג הגולן המרהיב והמרגש המוקרן ב-180 מעלות וכולל מחזות נוף ייחודיות ואפקטים מפתיעים.
  • צפייה בדגם הגולן – דגם מדויק של רמת הגולן אשר נבנה במשך מס' שנים ועליו מוקרן חיזיון אור קולי המספר את סיפורה ההיסטורי והגיאוגרפי של רמת הגולן.

 סיור בעקבות מקורות המים בגולן

סיור חוויתי מרתק בהדרכתו של מי שכיהן ממש עד התקופה האחרונה כמנכ"ל עמותת "מי גולן" האחראית על הספקת מי השתייה ומי החקלאות בגולן וכמו כן על מאגרים מלאכותיים וטבעיים של מי הגשמים ועל קידוחי עומק לשאיבת מי תהום. הסיור רצוף הסברים מרתקים אודות מפעל המאגרים של הגולן, היסטוריה ומורשת הקשורים למי הגולן, ביקור ותצפית על מאגרי מים, תופעות טבע ונוף ייחודיות מדהימות!! במהלך הסיור נתכבד בקפה ועוגה, שתייה ופירות טריים.

ארוחת צהריים

בנקודת נוף עוצרת נשימה, בבקתת עץ מרהיבה הטובלת בעצי זית עתיקים, נערוך ארוחת בשרים מענגת. שלל מנות פתיחה, סלטים צבעוניים, מבחר בשרים היישר מהגריל, תוספות חמות, קינוחים ביתיים, שתייה קרה בקנקנים ויין טוב! הארוחה מוגשת ע"י מלצרים חייכנים בכלים גדושים, הישיבה סביב שולחנות ערוכים באווירה כפרית אמיתית!!

הערות:

  • החבילה כוללת ליווי של איש הפקה לאורך היום כולו.
  • כל הפעילויות והסיורים מלווים בהדרכה מקצועית.
  • החבילה מיועדת לקבוצות של מינימום 20 משתתפים.
  • הארוחות המוצעות כשרות בהשגחת הרבנות.

  

 

טיולים בצפון