יום כיף אסלי בגליל המערבי

הגליל המערבי רצוף אתרים היסטוריים ובו נוכל למצוא את טביעות אצבעותיהם של עמים רבים ותנועות דתיות: מהכנענים, היוונים, הרומאים, הביזנטיים, הצלבנים, הממלוכים דרך התורכים ועד לבריטים. היום הקרוב משלב חוויה היסטורית מרתקת וייחודית עם ביקור והיכרות לאתר תעשייה מודרני עם חזון מיוחד. במהלך היום נהנה מארוחות איכות עשירות בטעמים כפריים גליליים והדרכה חוויתית ביותר.

תוכנית היום:

ארוחת בוקר על הדרך

ארוחת בוקר ישראלית בסגנון כפרי – גבינות טריות, סלטים צבעוניים, לחמים טריים, ביצים במגוון תוספות, ריבות ביתיות, מאפים ביתיים, משקאות קרים וחמים ועוד… הארוחה מוגשת בכלים מהודרים למרכזי השולחן או ע"ג מזנונים ע"י מלצרים חייכנים.

סיור מרתק בין חומות עכו העתיקה

המורשת ההיסטורית והמרתקת של העיר, שילוב נדיר של מזרח ומערב, מראות אותנטיים מהעבר, מקום מפגש ייחודי של אמונות ודתות לצד שרידים מתרבויות שונות – כל אלה הפכו את עכו לאחת הערים החשובות ביותר של העולם העתיק.

כאן נחזור בזמן כ-800 שנה אל תקופה בה חיו כאן אבירים, נזירים וגבירות. נכיר את מלכי אנגליה וצרפת, את המחלות האופייניות לאותם הימים וכן את דרכי האשפוז והריפוי, כן נבין מה עבר מא"י לאירופה אז וחוזר היום. כל זאת ועוד בסיור מרתק המלווה בהדרכה ייחודית הכוללת סיפורים והמחזות מהתקופה ההיא.

סיור בגן התעשייה בתפן

גן התעשייה תפן, אשר נוסד בשנת 1985, הוא אב-טיפוס חזונו של סטף ורטהימר. מיקומו של הגן מאפשר, ביום בהיר, תצפית הנפרשת מרמת הגולן בצפון ועד לים התיכון בדרום.
בגן התעשייה כ-20 חברות אשר היקף מכירותיהם השנתי עומד על כ-200 מליון דולר. הפארק כולל 25,000 מ"ר של מבנים תעשייתיים הפרושים על שטח של 120 דונם. כ-30 חברות אשר החלו את דרכן בגן התעשייה כבר התרחבו ועברו לאזור התעשייה הצמוד. בעת הביקור נצפה בסרט אודות הפרויקט, נבקר במוזיאון המכוניות ובמפעל הסבונים של סבתא ג'מילה.

ביקור במוזיאון המכוניות:

אוסף המכוניות הקלאסיות הכולל כ-100 מכוניות בדגמים מתחילת המאה ה-20 ועד ימינו, הינו אוסף פרטי השייך לתעשיין איתן ורטהימר. האוסף הנדיר, הגדול מסוגו בארץ ואחד הגדולים בעולם, הנו רק חלק מתפישת עולם שלמה אשר נועדה להציג בפני המבקר תהליך הממחיש את התפתחות התעשייה בעולם ובארץ באופן כללי ובתחום תעשיית הרכב בפרט.

נשנוש על הדרך: פיתה דרוזית עם לאבנה וזעתר…

 סיור במבצר יחיעם

מבצר יחיעם, הוא קלעת ג'ידין, עם אולמות הענק המעוטרים בקשתות אבן יפיפיות, חדרים נסתרים ופינות מקסימות, במרומי גבעה ירוקה המשקיפה על הים התיכון והגליל המערבי ומציגה את אחד הנופים היפים ביותר בישראל. הסיפורים העסיסיים ביותר, אדריכלות קדומה, קרבות היסטוריים ועוד… כמובן בהמשך לסיור בעכו, גם במבצר נהנה מהדרכה חוויתית ייחודית הכוללת סיפורים והמחזות…

ארוחת בשרים במבצר יחיעם

ארוחת בשרים איכותית באולם המבצר (או על מרפסת המבצר בהתאם למז"א). הארוחה מוגשת בכלים מהודרים ע"ג מזנונים מפוארים, הישיבה סביב שולחנות מעוצבים. מבחר סלטים, תוספות חמות, פרגיות, קבאב ביתי ונתחי אנטרקוט הנפרסים לנגד ענינו, קנקני לימונדה ותפוזים, יין במזיגה אישית, פינת קפה עשירה ועוגות ביתיות ועוד…

הערות:

  • החבילה כוללת ליווי של איש הפקה לאורך היום כולו.
  • כל הפעילויות והסיורים מלווים בהדרכה מקצועית.
  • הארוחות המוצעות כשרות בהשגחת הרבנות.
טיול בצפון