האם בטוח לטייל עכשיו בצפון?

שאלה שאנו נשאלים המון בעיקר בתקופה הזו והתשובה קצת מורכבת.
הצפון עכשיו נמצא בשיא היופי שלו, הנחלים שוצפים וזורמים, השלג מבצבץ על שיא החרמון והכל כל כך ירוק ממש מדהים.
אז מבחינת מזג האוויר והנופים זה בהחלט הזמן לצאת לטייל בצפון, השאלה היא האם זה מספיק בטוח לטייל ואיפה ? והאם יש לנו בכלל מצב רוח מתאים לטיול?

טיול לעובדים בצפון

אז לגבי מצב רוח לטייל? זה כבר משהו אישי של כל אחד מאתנו, זו שאלה פרסונלית עד כמה אנו מרגישים מן סוג של זכות או צורך לצאת לטייל ביחס למצב מסביבנו.
זו שאלה אישית ומשפחתית והתשובות יכול להיות מגוונות, המון ישראלים מוצאים דווקא עכשיו את הזמן לצאת לטייל קצת ולהתאוורר בצפון, לקחת קצת אוויר בימים המתוחים האלה
שאנו נמצאים בהם, ימים לא פשוטים ומורכבים אבל חלק מאתנו פשוט צריך את זה, צריך קצת אוויר וירוק לנפש הפנימית שלנו, להתנתק קצת מהטלוויזיה ואתרי האינטרנט ולהתרענן קצת להזיז את הגוף, לטייל ולמצוא קצת נחמה בתוך הטירוף שמסביב.

חלק אחר של הישראלים לא מוצאים שעכשיו זה בדיוק הזמן המתאים לטייל וזה מובן מאוד, המצב הקשה שמסביב לא מאפשר להם את תחושת הזכות והרצון לטייל ולהנות בזמן שמסביבנו אחרים עוסקים בלחימה ובקשיים מטורפים אחרים.. והכל מובן באמת..

מותר לכל אחד מאתנו להחליט באם הוא מעוניין עכשיו לצאת לטיול או לא, זו זכות בסיסית ואין לאף אחד אחר שום זכות לשפוט את זה. ומאידך מי שבוחר לא לבלות עכשיו ולא לטייל גם זה מובן ומאוד מוערך, סוג של סולידריות ישראלית.

האם זה בטוח לטייל עכשיו בצפון? אז ראשית הצפון הוא גדול מאוד וישנם אזורים בטוחים יותר ובטוחים פחות ולכן חשוב לקבל את המידע באתר פיקוד העורף לגבי הנחיות מיוחדות שיש באזורים השונים בצפון. יש לשים לב תמיד להנחיות ובהתאם לכך לבחור אזור שניתן לטייל בו בצורה בטוחה יחסית ולהתכונן לכל מצב שעלול לקרות ובהתאם למצב.
ישנם כמובן אזורים אסורים בכניסה עכשיו כמו בחלק מישובי הגליל העליון והמערבי, אסור לטייל בחלק מנחלי הגליל העליון המוכרים והאהובים עלינו אבל ישנם אזורים אחרים הרחוקים יותר מאזור הגבול בהם מותר ורצוי לטייל, והכל כמובן בהתאם להוראות והנחיות פיקוד העורף והשכל הישר.

בחלק משמורות הטבע ניתן לטייל עכשיו ובחלקם לא ניתן, המידע מופיע באתר רשות במורות הטבע ושם ניתן לקבל מידע מעודכן איפה אפשר ואיפה לא וגם הכול משתנה כל כך מהר לכן כדאי לבדוק הכי קרוב למועד הטיול.

במידה והחלטתם לטייל תוכלו למצוא רעיונות לטיולים באתר שלנו, כמובן שחובה עליכם לבדוק האם מותר ונכון לטייל שם עכשיו.

לחצו רעיונות לטיולים בצפון