המדריך לארגון נופש חברה בצפון

כל האמת על ארגון נופש לעובדים בצפון, ככה עושים את זה..

מדי שנה יוצאים אלפי ארגונים וחברות במשק הישראלי לנופש חברה שנתי בכל רחבי ישראל ואף לחו"ל. לחברות הבוחרות לצאת לנופש בארץ מטעמי נוחות ואידיאלים ישנן המון אפשרויות בחירה באזורים שונים ומגוונים בכל רחבי הארץ כשבדר"כ יעדי הנופש המרכזיים הינם: הצפון, אילת, ים המלח, תל אביב וירושלים. גם בתוך כל אזור ניתן ואפשר לטייל ולנפוש שנה אחרי שנה ותמיד לגלות מלונות וכפרי נופש חדשים, אטרקציות ומסלולי טיול ופינות חמד שלא הכרתם לפני כן.

הצפון הנו יעד הנופש המרכזי בארץ לשוק הפרטי והמאורגן ומדי שנה נופשים ומטיילים בצפון כמה מיליוני ישראלים, רק בגולן לדוגמא מטיילים כ 3 מיליון מבקרים בשנה.

גודלו של הצפון ומאפייניו הגאוגרפים המיוחדים מאפשרים לנפוש בו שנה אחרי שנה וכל פעם מחדש למצוא ולגלות נופים חדשים, אוצרות טבע מרשימים ומיוחדים, אטרקציות ובתי מלון חדשים והמון אפשרויות בילוי ופנאי.

נופש מלון בצפון לעובדים

מתי כדאי לצאת לנופש חברה בצפון?

גודלו של הצפון ואופיו המיוחד מאפשר לנפוש בו בכל עונות השנה, כל עונה והייחודיות שלה, אם זה בעונת הקיץ בה נופשים המונים בחופי הכנרת ונחלי הצפון, באביב בטיולי פריחה מדהימים, בסתיו עם הגעת מיליוני עופות נודדים ומחזות טבע נהדרים ובחורף עם הזרימות המדהימות, השלג בצפון הגולן והמעיינות החמים בחמת גדר.

בשנים האחרונות אנו רואים גדילה מטורפת בכמות הלינות והנופשים בעונת החורף בצפון, הישראלים גילו את הצפון בעונה זו, בזכות מזג האוויר שמזכיר קצת את אירופה, אוויר נקי ונעים, נופים ירוקים רחבי ידיים, מפלים וזרימות מרשימות ובעיקר תשתית תיירותית ומלונאית המאפשרת בילוי חורפי כייפי ומגבש ובמיוחד בחודשים בהם ישנה ירידה במחירי המלונות בעיקר בחודשים שאחרי חגי תשרי עד להגעת השלגים בחודש ינואר פברואר.

לא מעט מנהלי/ות משא"נ ורווחה מתלבטות המון בנוגע לקיום נופש חברה בחורף בצפון, לעתים תחושה זו נובעת מחוסר ניסיון בנושא ולעתים מחשש שחלק מהתכנית לא תצליח, שהעובדים יירטבו  ויהיה להם קר, שאין מה לעשות בצפון בחורף ועוד כל מיני דעות כאלה הנובעות בעיקר מחוסר הכרות אמתית עם האזור והאפשרויות הגלומות בו.

בעונת החורף אפשר לארגן נופש חברה קסום בצפון, הטבע בשיא עצמתו ומאפשר לעובדים שלכם שלל חוויות מיוחדות כמו טיולי שלג רכובים, סיורי זרימות מדהימים עם סיידר חם במהלכו, ביקור בפסגות ונופים מרהיבים, בילוי בספא חמים ומפנק, טיולי שטח ובוץ במיגון מתאים ועוד המון אפשרויות..

כמובן תמיד תכין עבורכם חברת התיירות/הפקה תכנית מתאימה עם תכנים חלופיים למקרה בו תרצו להיות בטוחים ומוגנים וישנן המון אפשרויות לכך.

סוגי מלונות, דירוג ומאפיינים

בארץ שיטת הדירוג המלונאי אותה מנסה משרד התיירות להוביל דומה לשיטת דירוג האירופאית   Hotelstars   המדרגת מלונות לפי כוכבים. שיטה זו קובעת שהדירוג הנו התנדבותי ולכן לא כל המלונות עדיין מדורגים בהתאם לשיטה ולכן אנו ממליצים לכם לקבל החלטה על מלון מתאים עפ"י כמה פרמטרים נוספים: הכרות אישית קודמת של מי מהמנהלים, קבלת חוות דעת והסבר מפורט מחברת התיירות/הפקה על המלון, בדיקה יסודית באינטרנט על המלצות ודיס המלצות והחשוב ביותר זה פשוט לתאם סיור מסודר עם חברת התיירות/הפקה ולנסוע לראות את המלון בעיניים. זו השיטה הטובה והמוצלחת ביותר ובעזרתה לא תהיינה לכם שום הפתעות מיותרות ולא נעימות.

הצפון כאזור כפרי מציע מבחר מלונות וכפרי נופש באווירה ייחודית וקצת שונה מהסגנון המלונאי באילת או ירושלים לדוגמא. רוב מלונות הצפון ממוקמים במרחב הכפרי ובסמיכות לאתרי טבע וטיול המהווים תפאורה נהדרת. בהמון קיבוצים ומושבים הוקמו מלונות וכפרי נופש טובים, כמו"כ על חופי הכנרת ובסמיכות אליה. מלונות הצפון מציעים חוויית אירוח של טבע, נופים ואמירה ברורה וייחודית השונה במהותה ממלונות הבטן גב של אילת או תל אביב. אז אם אתם מחפשים משהו אחר וייחודי, כזה שיוציא את העובדים שלכם מסדר היום הלחוץ לתוך טבע ומרחבים ירוקים, אוויר טוב וירוק…הצפון הוא המתאים ביותר עבורם.

וילה בצפון וילה נופש בצפון

וילה גליליי – וילת אירוח לנופש אינטימי בגליל

 

תכנית נופש חברה – איך בונים כזו?

את תכנית הנופש תבנה חברת התיירות/ההפקה אותה בחרתם לצורך ארגון הנופש. תהליך בניית התכנית מחייב שת"פ צמוד בינכם ואמון רב. חברות תיירות והפקה צפוניות מכירות את הצפון בצורה טובה ומקצועית ובעלות קשרים והכרות אישית רבה יותר מאשר חברות הממוקמות בחבלי ארץ אחרים. ניהול תכנית הנופש מחייבת ידע ברור והכרות עם אופי העובדים שלכם, התכנים שעשיתם בעבר, אליו שהצליחו ואלה שהצליחו פחות, כמו"כ נדרשת הבנה משותפת של הרצוי לעומת התקציב העומד לרשות החברה. לעיתים ניתן לבנות תכנית מעולה ומתאימה כמו ככפה אבל התקציב רחוק מאוד, חשוב להגדיר עוד בשלב הראשוני את התקציב המדויק ולעבוד לפיו.

פרמטר נוסף הנו כמות המשתתפים בנופש וההבנה של הצרכים המיוחדים של הקבוצה, כגון כשרות, טבעונים וצמחונים, בעלי מוגבלויות ונכים אשר מחייבים בחירה מודעת מראש במלונות נגישים וחדרים מתאימים ומאידך במקרים בהם מדובר על נופש עובדים ובני משפחה, במקרים אלו חייבים לשים את הילדים במרכז העניין ולבנות תכנית שתיתן מענה אמתי לילדים ולמשפחות ולא כבדרך אגב.

מבנה תכנית נופש צריכה לכלול בתוכה מרכיבים שונים ובהתאם לקונספט הנופש שנבחר ולאילוצים וצרכים המיוחדים שעולים ובכל מקרה יש לכלול ולהעלות מס' מרכיבים חשובים:

הסעות  ותחבורה

האם מדובר בנופש חברה בו מוסעים המשתתפים באוטובוסים צמודים לאורך כל הנופש או לחלופין מגיעים ברכבי חברה או רחבים פרטיים? יש להסעה משקל כבד הן מבחינת הוצאה כספית והן מבחינת יעילות ונוחות התנועה במהלך הפעילויות. אנו תמיד ממליצים על יציאה מסודרת לנופש באוטובוס, זה מקל על עבודת ניהול הנופש, זה מסייע מאוד לגיבוש העובדים ובני המשפחה ויוצר הכרויות נחמדות בין האנשים ובעיקר במקרים של נופש הכולל מאות אנשים זה כלי המאפשר ספירה מדויקת של המשתתפים בכל פעילות, מי ייצא ומי לא וכיו"צ. מעבר לכך שזה הרבה יותר ירוק לסביבה וכלכלי לכולם.

הקונספט הנבחר

באם מדובר על קבוצת עובדים קטנה והומוגנית אפשר ללכת על מלון בוטיקי ואינטימי או לחלופין על מלון גדול של מאות חדרים במקרה של קבוצות גדולות והטרוגניות. כמות המשתתפים מחייבת חשיבה רחבה על אפשרויות הפקת הנופש והקונספט עליו הולכים. לעתים מתחילים את החשיבה המשותפת עוד מבעוד מועד לאיזה כיוון הולך הנופש להיות? האם קלאסי ורגוע או פעיל ואנרגטי? האם רוב הפעילויות יהיו בתוך המלון או דווקא מחוץ לו. מניסיוננו נופש מאוזן הכולל גם פעילויות גיבוש קבוצתי ויציאה לשטח יחד עם פינוקים, ספא והרגעות בתכנון זמן נכון נותן תוצאה טובה ועובדים מרוצים.

אירוע במלון

מתארגנים לאירוע ערב בכפר הנופש רמות

ליווי רפואי/אבטחה

 רבים שואלים אותנו באם יש צורך בליווי רפואי של חובש או מאבטח במהלך נופש בצפון. אז נאמר בכלליות שזה לא יכול להזיק כמובן אבל יש לסעיף זה עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון. מבחינת החוק ובשנה מנופשים וטיולים במערכת החינוך, אין חובה חוקית והדבר מותנה לשיקול דעת ולתנאי הביטוח. בכל מקרה תמיד עדיף

ליווי צוות הפקה צמוד

 זה מרכיב חשוב מאוד ובלעדיו לא מתקדימים הלאה. הימצאות צוות הפקה צמוד זה נושא הכרחי אשר יש לוודא ולדרוש מראש. הימצאות נציגי הפקה/תיירות של החברה המארגנת לאורך כל ימי הנופש מחויבת המציאות. גם באם הנופש הנו סטטי ומתקיים רק בתוך שטח המלון חובה שתהיה נציגות מסודרת של החברה המארגנת לכל תקלה ובעיה שתעלה ומניסיוננו תמיד ישנו הצורך הזה. אין שום סיבה כיום שמנהל/ת משא"נ או רווחה תתרוצץ ותזיע במהלך הנופש, זו עבודתה של חברת ההפקה/תיירות ונציגיה צריכים להיות בכל מקום וזמן במהלך הנופש ובמיוחד בנקודות זמן רגישות בהם יש משמעות לנוכחות אנשי הצוות.

טיול בצפון

יציאה לטיול עובדים ובני משפחות בנחל בצפון

קביעת סדר היום ופרסום מוקדם ומסודר

 קבעו סדר יום מראש ופרסמו לעובדים על מנת שיוכלו לארגן עצמם במהלך הנופש לטובת כל הפעילויות והתכנים שתכננתם עבורם. לעיתים אפשר להשאיר מקום להפתעות מיוחדות אבל חשוב לנהל לו"ז ברור ומדוייק ולפרסמו בצורה טובה לפני ובמהלך הנופש ע"מ לייצר זרימה חיובית וסינרגיה טובה.

הרשמה לנופש

בדר"כ מטרת החברה/הארגון הינה לשתף כמה שיורת אנשים במהלך פעילויות החברה וכנ"ל גם במהלך הנופש השנתי. את תהליך זה תעשו טוב אם תבחרו מלון טוב ותבנו תכנית נופש טובה ואיכותית ותפרסמו אותה בצורה שיווקית ואטרקטיבית לעובדים. כיום ניתן למצוא בשוק תוכנות ושירותים און ליין לרישום עובדים לנופש ורוב חברות התיירות/הפקה יודעות לתת לכם פתרון כזה בתוספת מיתוג נכון, טיזרים מדליקים ומידע שיועבר לנרשמים מראש ויעודד עוד הרשמה.

פינוקים בנופש חברה

לפנק לפנק… לחכות לעובדים עם הפתעות בכל מקום

אחריות וביטוחים

להוציא חברה גדולה לנופש זו אחריות גדולה מאוד. לעיתים מדובר גם על אובדן ימי עבודה וייצור/שירותים ואובדן הכנסה גדול לחברה בתוספת עלויות הנופש ולעיתים גם שכר העבודה שמשולם לעובדים על ימי הנופש, בקיצור מדובר על תיק כלכלי גדול ומכאן האחריות הגדולה מאוד שיש למנהל/ת משא"נ או רווחה בעניין זה. אחריות זו מחייבת בחירה נכונה ומושכלת של חברת התיירות/הפקה המתאימה לארגון הנופש. אל תחסכו בעניין זה, בחרו חברה טובה ורצינית שקיבלתם עליה המלצות לאחר ששוחחתם עם ממליצים שסופקו על ידה. בדקו את פוליסות הביטוח שלכם כחברה לפעילות חוץ ודרשו מחברת התיירות/הפקה פוליסת כיסוי ביטוחי מתאימה ובנוסף ביטוח מאל ומסודר לכל הספקים והפעילויות המשולבות בנופש. לצערנו לעיתים יכולים להיות מקרים בהם ישנה פגיעה בנפש או רכוש ואנו חייבים לעשות כל שבידנו להבטיח את שלומם של העובדים במהלך הנופש.

תכנים ופעילויות

שילוב תכנים מתאימים ונכונים במהלך נופש בחברה זו בדיוק עבודת חברת בתיירות/הפקה. הם המומחים לעניין זה ופה אתם צריכים לקבל רעיונות ותוכן כזה שמראש יגרום לכם להבין שבחרתם נכון. אפשר להוציא את העובדים לנופש במלון הטוב ביותר ומנגד לבחור מלון ברמה קצת נמוכה יותר ומנגד להשקיע יותר בתכנים. אתם מכירים את העובדים שלכם טוב יותר מחברת התיירות/הפקה ולכן חשוב מאוד בשלב זה שתהיו מעורבים ותנו את דעתכם בתכנון ושילוב התכנים והפעילויות השונות, בחנו מה עשיתם בעבר, מה אהבו יותר או פחות, מה נראה לכם מתאים ואיפה יכולה להיות בעיה. לכל חברה אופי מיוחד משלה, לכל חברה יתאימו תכנים שונים ובהתאם ל ד.נ.א שלה. שתפו חלק מהעובדים וקבלו מהם פידבקים, התייעצו עם חברת התיירות/הפקה ובקשו מגוון אפשרויות לבחירה משותפת ונכונה.

ולסיכום: חוויות טובות עושות אנשים שמחים…

כל המטרה בסופו של דבר היא לעשות את העובדים שלכם שמחים ומאושרים יותר, יצירת תכנית נופש חברה איכותית, כזו שנעשית באמת מכל הלב ולוקחת בחשבון את ההשקעה שהעובדים נותנים לחברה ומבינה את האופי והצרכים שלהם תיתן לכם בסופו של דבר עובדים מאושרים, מגובשים ומחוברים יותר לערכי החברה.

ט.ל.ח

לחצו כאן לקבלת רעיונות לנופש חברה בצפון

לחצו כאן לקבלת   רעיונות ימי כיף וגיבוש לעובדים

פייסבוק לצפון
פורטל התיירות לצפון