עכו הקסומה וסביבתה – יום טיול חוויתי

 להלן הצעה ליום טיול חוויתי בעכו המדהימה, הטיול משלב היסטוריה ותרבויות עמים שונות, ארכיטקטורה ואמנות קדומה, סיפורים פיקנטיים מימי נפוליון והמנדט הבריטי ועוד שלל הרפתקאות וחוויות ייחודיות. כמו כן את כל מהלך היום מלווה מדריך מורה דרך מעולה אשר יתבל את החוויה בהסברים וסיפורים מרתקים ואף ישלב קטעי תיאטרון – מדהים! כמובן  במהלך היום נהנה מארוחות עשירות ונהדרות ופינוקים קולינאריים נוספים,הכול נעשה בחיוך גדול והנאה צרופה, כי אנחנו פשוט אוהבים את המקצוע!

 בתכנית:
  • יציאה באוטובוס מפואר צפונה..

  • מפגש עם המדריך + ארוחת בוקר :במקום יקבל את פניכם מדריך טיולים חביב אשר איתו נבלה את המשך היום. לאחר היכרות קצרה והסבר על העומד להתרחש, נסב לארוחת בוקר כפרית מפנקת הכוללת מבחר לחמים טריים, גבינות משובחות, סלטים מעניינים,ירקות טריים, מנות ביצים לבחירה, זיתים טריים, שתייה קרה וחמה .
  • מוזיאון אוצרות בחומה: מוזיאון "אוצרות בחומה" ממוקם בלב החומה המזרחית של עכו העתיקה. המבנה  ההיסטורי ששימש בעבר את חיילי המשמר העותומנים מחולק לאולמות מקומרים בתוכם אצורים אוספים נדירים המשקפים את הווי החיים בגליל משלהי המאה ה-19 ועד תחילת המאה ה-20. המוזיאון פתח את שעריו לקהל המבקרים בסוף 2007 ואולם קדמו לכך שנה וחצי של עבודות ניקוי, שיפוץ ושימור כדי להפכו מעזובה למקום ראוי לתצוגה.במוזיאון שני אגפים: אגף המשחזר שוק מן המאה ה-19 ואגף אוספים ואספנים. השוק מספר את סיפורם של בעלי המלאכה והסוחרים שהתרכזו בשווקים מיוחדים להם. שני האגפים ממחישים את הפולקלור הגלילי ששאב את מקורותיו מהעמים השונים אלו שחיו כאן ואלו שחלפו באזור במסגרת מסעותיהם ממזרח למערב.
  • עכו העתיקה: נחנה ליד החומה המזרחית ומשם נתחיל, נטפס עליה על מנת להבין את קו הרקיע של העיר וכן את ניסיונו של נפוליון לכבשה ב-1799. משם נמשיך אל גן גז'אר וממנו נרד אל מתחת לפני הקרקע אל אולמות האבירים. כאן נחזור בזמן כ-800 שנה אל תקופה בה חיו כאן אבירים, נזירים וגבירות. נכיר את מלכי אנגליה וצרפת, את המחלות האופייניות לאותם הימים וכן את דרכי האשפוז והריפוי, כן נבין מה עבר מא"י לאירופה אז וחוזר היום. נחזור אל מפלס הרחוב של היום, ניכנס אל החמאם התורכי ונצפה במופע אור קולי מצוין על החמאם הוא "הבלן האחרון" משם נמשיך אל השוק, על כל ריחותיו, צבעיו וטעמיו, נראה גם את ביה"כ היחידי בעיר העתיקה ונספר על רב גדול, מקובל וספר מוסר בן כמעט 300 שנה.נמשיך לכיוון הח'אן, כאן נבין את אופייה המסחרי של עכו וכן מי היה באמת שליטה הגדול והאכזר של העיר בימי תפארתה. נסיים בהליכה אל עבר המגדלור שם היה מבצרם והבנק של הטמפלרים (הוגי הבנקאות הבינלאומית) וחזרה למכוניות דרך הבית הבהאי ובית חביב חווה, מהבתים היפים של עכו במאה ה-19.
  • שייט סביב חומות עכו: בנמל עכו תמתין לנו ספינה מקומית מפוארת, נקפץ פנימה ונצא לשייט סביב החומות כאשר ברקע תתנגן מוסיקה נעימה ומדי פעם ירחיב המדריך שלנו בהסברים על הנוף הנשקף. משך השייט כ-45 דק' ובמהלכו נגיש לכם קפה שחור ותה מיוחד לצד בקלווה אסלית מהשוק המקומי.
  • ביקור בביה"כ הטוניסאי : בית הכנסת הטוניסאי בעכו הוא אחד מתוך כ-100 בתי כנסת הפזורים בעיר, אך הוא יחידי מסוגו בעולם. המבנה כולו, מבפנים ומבחוץ, מציג לראווה עבודות מוזאיקה (פסיפס) אינסופיות, כשלפעמים לא ברור איפה נגמר הקיר והיכן מתחילה התקרה. כבר בכניסה יש פסיפס על הרצפה, הנותן תחושת קודש למקום. לא כל יום מזדמן לאדם ממוצע ללכת על יצירת אמנות, והתחושה שדבר כל כך יקר ערך נמצא תחת הרגליים גורם למבקר להתייחס לכל צעד במקום הזה באופן מיוחד.

    המקום מכיל מאות מיליוני אבנים שכולן מהארץ: מהרי אילת, מכרות תמנע, מהגליל והגולן, וכולן טבעיות וללא שום אבן צבועה. בבית הכנסת יש גם 140 חלונות ויטראז' או בעברית – מסכית. המוזאיקות והויטראז' מספרים את ההיסטוריה של העם היהודי – כל סיפורי התנ"ך,השואה ואירועים חשובים אחרים הצרובים ב- D.N.A. הקולקטיבי של עם ישראל. בית הכנסת גם מנציח את הנופלים במלחמות ישראל, נותן מקום לצה"ל ולחילותיו ומשאיר מקום לערים בארץ, לצומח הארצישראלי, לציפורים ולדגה המקומיים.

  • ארוחת צהריים גלילית: נתכנס לארוחת צהריים גלילית אוטנטית, מבחר סלטים ים תיכוניים טריים, מנות פתיחה משובחות, מנות בשרים ודגים טריים לבחירה, תבשילים אותנטיים המאפיינים את האזור והעיר עכו העתיקה הקסומה,באווירה ים תיכונית נעימה.
  •  זהו זה, סיימנו, חוזרים הביתה עייפים ומלאים בחוויות ואוכל טוב…
הערות
  •  החבילה מתאימה למינימום  25 משתתפים
  •  ארוחות מלאות וכשרות בהשגחת הרבנות
  •  מים מינרלים בבקבוקים אישיים במהלך היום.
  •  ביטוחים מלאים לכלל הפעילויות
  •  יחס חם וסימפטיה לכל אורך הדרך!!!
  • הזכויות על רעיונות ההפקה ותכנון האירוע שמורים לצפון תיירות ונופש(א.י) בע"מ – אין ל"העתיק" את התוכנית המדויקת ו/או להעביר אותה לספק אחר.
  • התמונות בהצעה זו מובאות להמחשה בלבד.
יום כיף חברה
טיולים בצפון
יום כיף חברה
מסעדות בצפון