טיול בנחל השופט

אחת מפינות החמד האמיתיות, מרחק שעה נסיעה בלבד מתל אביב ותגיעו לנחל השופט. הטיול בנחל השופט הינו חווייתי ומתאים מאוד לכל המשפחה, המים בנחל זורמים כל השנה,רוב זרימתו הינה בינות לנופי העמק ויערות מנשה.

   סוג הטיול:  רגלי                       אזור הטיול:  פארק מנשה                     עונה לטייל: כל השנה

דרגת קושי:  קל                         מתאים לילדים?   כן                                        משך הטיול: כשעה

כביש הגישה לנחל השופט נמצא על כביש מגידו יוקנעם, לבאים מוואדי ערא יש לפנות שמאלה בצומת מגידו ולבאים מיקנעם יש לפנות ימינה לכיוון צומת מגידו. בערך באמצע הדרך תמצאו שלט גדול בעל כיתוב: פארק רמת מנשה. נכנסים בכניסה לכיוון הפארק ונוסעים עם הכביש כ 10 דקות בדרך יפהפייה,בדרך חוצים מספר מעברי מים מתחת לכביש, עצים מוריקים ונהדרים,רובה של הדרך מוצלת ונעימה לנסיעה,בדרך נעבור על פני נקודות עצירה נהדרות וחניות קטנות לעצירה ביינות לעצים. לאורך כל הדרך מוצבים שלטי הכוונה לכיוון חניון החרובים ונחל השופט.יש לשים לב היטב לשילוט ולנהוג לפיו. בסופו של הכביש נגיע ליעדנו,חניון החרובים,כאן נחנה את רכבנו.

המסלול המוצע כאן הינו מסלול מעגלי, קל מאוד להליכה, רובו מוצל והדרך הינה נוחה מאוד, ברובה סלולה ומאפשרת הליכה נוחה ונעימה גם למבוגרים ואף למשפחות עם עגלות תינוק. לאורך גדת הנחל תמצאו עצי ערבה, ושיחי פטל, אולמוס שעיר,לאורך כל המסלול המעגלי שאורכו כחצי שעה הליכה בלבד,תמצאו פינות ישיבה וספסלים למנוחה,הנחל עובר בלב יערות הזורע והינו חלק ממרחב ביוספרי של רמת מנשה, המשתרע על פני יותר מ-80 אלף דונם שרובם יערות,צמחיה עשירה ושבילי הליכה.

השביל מונגש גם לכיסאות גלגלים,לאורכו עוברים גשרים קטנים החוצים את הנחל הזורם.בהמשך הנחל יוצר מפל קטן וברכה. לידו נמצאת מרפסת עץ ופינות ישיבה, המשקיפה על פינה יפה זו,בפינה זו ניתן לשבת ולבלות משכשוך המים ואף ניתן לטבול את הרגליים ולעיתים חלק מהילדים והמבוגרים אף נכנסים לשכשך במים. לקראת סופו של המסלול וחזרה לחניון החרובים נגיע למתחם יפהפה,הכולל חורשת עצים גדולה, שבילי עץ ושרידי טחנת קמח גדולה שפעלה במקום.זוהי פינה נחמדה לישיבה ומנוחה,מוצלת ברובה ומאפשרת נקודת עצירה להסברים,מנוחה והתרגעות.

לפני ששבים על הדרך, אפשר לחצות את הנחל למערה גדולה נוספת, הנמצאת ממש מעבר לאפיק. נעלה לעבר עין חשרת (מעיין אמי).הנובע מתוך נקבה אל בריכה החצובה בסלע.השביל שב מכאן בצד מדרון הגבעה בהליכה של כ 10 דקות אל חניון החרובים חזרה. יש לשים לב שמקום אין שירותים מסודרים, לצד החניון ישנן פינות ישיבה על שולחנות קק"ל לרוב ובהם ניתן לעשות הפסקת אוכל ושתייה.

חושבים על טיול אחר כנסו : טיולים בצפון

מעוניינים ב אטרקציות באזור