פארק הירדן – פנינת טבע אמיתית

פארק הירדן משתרע על פני 1000 דונם, בפינה הצפונית של הכנרת בצד אחד האפיקים הראשיים של הירדן (המזרחי מכולם). צידי האפיקים והאיים הקטנים שביניהם מכוסים בסבך צפוף של צמחייה, בעיקר של קנה מצוי ועצי ערבה היוצרים "יער" של גדות נחלים.בנוסף לערבה, בולטים כאן צמחי גדות אופייניים כמו: עץ המילה הסורית, בעל העלים המשוננים, הרדוף הנחלים הפורח בקיץ בפרחים ורודים ולבנים גדולים, פטל קדוש המניב בקיץ פרי כהה וטעים. במרחק מה מן המים צומחים בעיקר עצי שיזף מצוי. כמו כן, בפארק חורשות של מאות דונם עצי אקליפטוס מזן המקור וזנים נוספים. ניתן לראות גם עץ שיקמה עתיק בן מאות שנים. בסבך הצמחייה נחבאים עופות רבים כמו אנפה וסופית ובמים שוחים צבי ביצה ודגים רבים.

פארק הירדן  פארק הירדן

הפארק, שקק"ל החלה את עבודות הפיתוח בו,  החל משנת 1975, לשלב מגוון של אתרים ומתקני נופש:

o        מסלולי הליכה משופעי מים

o        אתר טחנות קמח עתיקות ובו אמות מים ובריכות

o        האתר הארכיאולוגי של בית ציידא

o        אטרקציות מים: שייט קיאקים

o        אטרקציות למשפחה: טיולי אופניים

o        מדשאות רחבות ידיים

o        שולחנות פיקניק עם מתקני ברביקיו

o        מתקני שעשועים לילדים

o        פינות דיג לאורך פלגי הירדן

o        לינת שטח למשפחות, לינה באוהלים  וקמפינג לקבוצות ובודדים בשטח מיוער

o        שירותים ומקלחות חמות

o        ימי גיבוש ואימון עם ערך מוסף של חוויה – אטרקציות מאתגרות לקבוצות המחייבת עבודת צוות, יצירתיות ושיתוף פעולה (בהזמנה מראש בלבד)

o        קייטרינג וארוחת בוקר / צהרים / ערב בשטח הפארק – ארוחות המתבשלות במקום וארוחות ארוזות ליום טיול. הקייטרינג כשר. (בהזמנה מראש בלבד)

הפארק מופעל ע"י "החברה הכלכלית לישובי הגולן" ומנוהל ע"י מנהלת פארק הירדן בה חברים: קק"ל, מועצה אזורית גולן, החברה הממשלתית לתיירות, מנהלת הכנרת והרשות להגנת הטבע.

הכניסה לפארק כרוכה בתשלום.

לפרטים נוספים כנסו: פארק הירדן